Veelzijdig gevarieerd & allergisch voor onzin

Alien existence cou...

Deel:
Meldingen
Alles wissen

Alien existence could be confirmed by September 2017

(@vailixi)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Topic starter  

A SPACE mission set to end next year could be about to make a startling discovery about alien life, according to experts.
Alien
lees verder:
www.news.com.au

Citeren
 Rick
(@rick)
Beheerder Admin

Ik bedenk me ineens dat veel van de dingen die we ooit beweerden op het oude Ufoplaza al, nu toch gewoon wetenschap is 🙂 Het wemelt van de planeten, en sterren als de zon lijken meer regel dan uitzondering, eventuele planeten zouden duizenden, of meer lichtjaren ver verwijderd zijn, en nu worden ze al gevonden op een afstand van vier lichtjaren.

Kan nog wel wat meer bedenken, maar waar "we" toen om werden vergruisd, is nu wetenschap. Toch frappant. Dit is weer zo'n voorbeeld.

Welkom terug btw 🙂

If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?
-Albert Einstein

BeantwoordenCiteren
(@vailixi)
Reputable Member
Topic starter  

Ja inderdaad.
En als je ook ziet hoe sterk leven is, kijk maar naar bv. extremofielen in wat voor omgeving die kunnen overleven.
Dus waarom zou er niet op andere planeten leven kunnen zijn ontstaan.

En jij ook welkom terug 😀

BeantwoordenCiteren
 Rick
(@rick)
Beheerder Admin

Ik vermoed dat leven wel eens meer verspreid kan zijn dan nu wordt aangenomen. Inderdaad om wat je al noemde. Ik meen me te herinneren dat bepaalde extremofielen zelfs in reactorvaten van atoomcentrales weten te overleven. Zal dat weer eens moeten opzoeken, maar als dat zo is, dan zou leven ook op planeten die een hoop straling te verwerken krijgen gewoon kunnen ontstaan.

Leven is in ieder geval toch niet iets wat in de watten gelegd moet worden om te bestaan.

If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?
-Albert Einstein

BeantwoordenCiteren
 paps
(@paps)
Estimable Member

Ik moet zelf ook altijd denken aan het mantra "Ontdekken of ontdekt worden".

Voor onze eigen ontwikkeling is het beter om eerst vast te stellen dat er microscopisch leven buiten onze aarde bestaat.

BeantwoordenCiteren
 Rick
(@rick)
Beheerder Admin

Het zou in ieder geval beter voor de acceptatie dat er in ieder geval ander leven is, zijn. Het zou mij niet verbazen als er in ons eigen zonnestelsel hier of daar ergens onder het ijs toch leven kan bestaan. Microben weliswaar, maar dat zou al enorm nieuws zijn.

En als er hier in dit jonge zonnestelsel al op meerdere planeten/manen leven is, wat zou dat dan zeggen over de rest van het universum.

Nou ja, toekomst muziek 🙂

-Albert Einstein

BeantwoordenCiteren
(@vailixi)
Reputable Member
Topic starter  

Ze zitten ook nog steeds te zoeken naar leven op de maan, maar ze hebben nog niets gevonden

BeantwoordenCiteren
 Rick
(@rick)
Beheerder Admin

Hehehe. Beagle is dus niet op Mars neergekomen 🙂

-Albert Einstein

BeantwoordenCiteren
Deel: