Veelzijdig gevarieerd & allergisch voor onzin

2.700 jaar oud stan...

Deel:
Meldingen
Alles wissen

2.700 jaar oud standbeeld van godin gevonden voor Turkse kust

(@vailixi)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Topic starter  

In een scheepswrak voor de Turkse kust is een 2.700 jaar oud aardewerken beeld gevonden van een godin. Het is naar verluidt het grootste beeld dat ooit in Turkse wateren is aangetroffen.
godin
Lees verder

Citeren
 paps
(@paps)
Estimable Member

Leuk. Is al bekend welke godin?

BeantwoordenCiteren
 Rick
(@rick)
Beheerder Admin

Had het al gelezen een paar dagen terug. Vroeg me wel af hoe ze nou weten dat het een godin was 🙂

If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?
-Albert Einstein

BeantwoordenCiteren
(@herman50)
Estimable Member

he Rick da´s een scherpe opmerking ,,je hebt gelijk ...meer dochter van een timmerman van voren afgevlakt

BeantwoordenCiteren
(@vailixi)
Reputable Member
Topic starter  

Leuk. Is al bekend welke godin?

Misschien Aphrodite

BeantwoordenCiteren
(@vailixi)
Reputable Member
Topic starter  

Had het al gelezen een paar dagen terug. Vroeg me wel af hoe ze nou weten dat het een godin was ?

Beeld heeft geen bobbel in de broek 😉

BeantwoordenCiteren
(@herman50)
Estimable Member

ik zat eraan te denken tot ik dit las
Het betreft alleen de onderste helft van het beeld, dat vermoedelijk een Cypriotische godin voorstelt. Verder werden ook aardewerken borden en kruiken gevonden.

"We weten dat zulke standbeelden bestonden uit twee delen", zei professor Harun Özdas, die de opgraving in november vorig jaar leidde. "Daarom denken we dat de bovenste helft op dezelfde plek te vinden is." ,, máár let wel die kno,bobbel kan ook nog nét vastzitten aan ander deel << -stom staat dat ,,,vastzitten,, >

BeantwoordenCiteren
 Rick
(@rick)
Beheerder Admin

Ik vermoed dat beeldhouwers in die tijd wellicht toch niet zo "anatomisch correct" bezig waren 🙂 Hebben de meeste mannen in die tijd en dat gebied ook niet altijd rokjes aan? Ze zullen ongetwijfeld een andere naam dan rokjes hebben, maar meen me te herinneren dat dergelijke beelden nooit een broek aan hebben 🙂

If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?
-Albert Einstein

BeantwoordenCiteren
Deel: